3/4 ankietowanych wskazuje galerie handlowe, jako najczęściej wybierane miejsca na zakupy wyprawek szkolnych.
Rok szkolny zbliża się wielkimi krokami, a wraz z nim czas zakupów wyprawek. Gdzie mieszkańcy Krakowa kupują dla swoich dzieci plecaki, bloki, zeszyty, książki, i ile na ten cel przeznaczają? Centrum Handlowe Krokus odpowiedziało na te, i kilka innych pytań, przeprowadzając ankietę wśród swoich Klientów.
75% badanych kupuje wyprawki w centrach handlowych
Centra handlowe to najczęściej wybierane miejsca zakupów wyprawek szkolnych. W przeprowadzonym badaniu wskazało je 3/4 ankietowanych. Zdecydowanie rzadziej krakowianie kupują wyprawki w małych osiedlowych sklepach (13%). Z hurtowni korzysta jedynie 4% ankietowanych. Co ciekawe, małą popularnością w tej kwestii cieszą się zakupy przez Internet – wskazywane jedynie przez co dwunastego badanego. „Według dostępnych badań, podręczniki szkolne kupowane w e-sklepach mogą być nawet o 25 – 30 proc. tańsze niż w tradycyjnych księgarniach. Natomiast produkty, takie jak plecaki, czy przybory do pisania zdecydowanie bardziej opłaca się kupować w centrach handlowych, gdzie upusty przekraczają nawet 30 proc.” – komentuje Sylwia Syrek, Dyrektor Centrum Handlowego Krokus.
Cena determinuje wybór produktów szkolnych
75% badanych głównie na nią zwraca uwagę kupując wyprawkę dla swoich dzieci. „Nie dziwi zatem fakt, że aż 92% ankietowanych w naszym badaniu czeka z zakupem wyprawki do rozpoczęcia na nie wyprzedaży”– zaznacza Sylwia Syrek. Podczas „wyprawkowych” wyprzedaży krakowianie najczęściej kupują plecaki – wskazywał je co drugi ankietowany. „Plecak, szczególnie lekki i pakowny, to niezbędny element wyprawki. Powinien być dobrej jakości, aby wytrzymać kilogramy w postaci książek i przyborów codziennie noszonych do szkoły. W CH Krokus można go do końca sierpnia otrzymać gratis za zakup odzieży w sklepie Big Star. To tylko jeden z wielu przykładów akcji promocyjnych trwających obecnie w CH Krokus” – dodaje Sylwia Syrek. Kolejne na liście wyprzedażowych bestsellerów są zeszyty – na wyprzedażach kupuje je co czwarty z badany. Podręczniki i przybory do pisania wybierane są natomiast przez niemal co dziesiątą osobę. Co szósty ankietowany przykłada wagę do jakości towaru, zaś jego marka (4%) i wygląd (4%) mają minimalny wpływ na decyzje zakupowe.
W tym roku rodzice na wyprawki pierwszoklasistów wydadzą 200 mln zł
Najwięcej badanych – 42%, średnio na wyprawkę dla jednego dziecka wydaje od 100 zł do 200 zł. Niewiele mniej, bo co trzeci rodzic, przeznacza na ten cel powyżej 300 zł. Najwięcej ankietowanych mieszkańców Krakowa (46%) wyprawki kupuje na miesiąc przed rozpoczęciem roku szkolnego. Od dwóch tygodni do miesiąca wcześniej robi to co trzeci ankietowany. „Na skompletowanie wyprawki pozostało już niewiele czasu. Wszyscy, którzy jeszcze nie wyposażyli swoich dzieci w artykuły szkolne, mają szansę zrobić to, korzystając przy okazji z atrakcyjnych wyprzedaży.” – mówi Sylwia Syrek.
Właściciel i zarządca centrum:
C.H.Kraków Sp. z o.o., należące do GE Capital Real Estate Polish Retail Holdco Sarl.
Asset Manager: GE Real Estate Poland Sp. z o.o.
Zarządca centrum: Apsys Polska Sp. z o.o.
Link do strony artykułu: https://wp.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/po-wyprawki-szkolne-do-centrow-handlowych